Sunt recomandate exerciţiile fizice în timpul sarcinii?

0
1149
Sunt recomandate exerciţiile fizice în timpul sarcinii?
Sunt recomandate exerciţiile fizice în timpul sarcinii?

Recomandările obişnuite privitoare la exerciţiile fizice afirmau că dacă nu te-ai apucat de exerciţii fizice înainte de a rămâne însărcinată, atunci nu este cea mai bună alegere să te apuci de ele în timpul sarcinii. Din fericire, există dovezi tot mai numeroase care arătă că exerciţiile fizice sunt benefice atât pentru tine, cât şi pentru copilul tău. Activitatea fizică a ajuns să fie un concept foarte recomandat printre cei mai mulţi specialişti din domeniul sănătăţii.

Un studiu recent făcut la Universitatea din Montreal, a arătat că doar 20 de minute de activitate fizică moderată, de 3 ori pe săptămână, poate îmbunătăţi dezvoltarea creierului copilului tău în primul an de viaţă. Dacă ne gândim bine, atunci când mama este implicată într-o activitate fizică, se îmbunătăţeşte circulaţia sângelui şi, implicit, cantitatea de oxigen şi nutrienţi care ajunge la copil.

Există numeroase beneficii pentru a rămâne activă pe tot parcursul sarcinii, printre care, un mai bun echilibru emoţional, nivel de energie crescut, mai puţine dureri, îmbunătăţirea digestiei, un somn mai odihnitor şi diminuarea stărilor de greaţă.

Este foarte important să înţelegi că ceea ce faci, cât de mult faci şi durata a ceea ce faci va varia de la zi la zi şi de la trimestru la trimestru. Cheia este să-ţi asculţi mereu corpul şi să-ţi găseşti propria cale de a rămâne activă.

În timp ce începerea unui program de exerciţii fizice atunci când eşti gravidă nu diferă de începerea unui program de exerciţii fizice în orice alt stadiu al vieţii tale, există totuşi, câteva aspecte de luat în considerare şi, de aceea este întotdeauna util să cauţi sfatul unui antrenor profesionist care are experienţă în lucrul cu femeile gravide. Vei avea nevoie de un plan de lucru sigur, eficient şi cu flexibilitatea necesară pentru a putea fi modificat în funcţie de evoluţia sarcinii şi de nevoile care apar pe parcurs.

Obiectivele urmărite în timpul sarcinii se vor schimba de la dorinţa atingerii unei performanţe fitness de vârf, la dobândirea unei sarcini sănătoase pentru mamă şi copil şi, mai mult decât atat, la pregătirea corpului tău pentru a face faţă cerinţelor fizice specifice unei proaspete mămici.

Prin exerciţile făcute şi alimentaţia ta şi implicit, a copilului tău, cu alimente sănătoase, naturale, neprocesate, îţi vei susţine un nivel energetic ridicat şi vei putea găsi un echilibru emoţional mai bun care îţi va ajuta corpul să treacă mai uşor prin modificările din perioada sarcinii.

Scopul tău final este acela de a-ţi simţi corpul sănătos şi pregătit fizic pentru evenimentul de rezistenţă numit “travaliu”.

Un program ideal de exerciţii fizice poate aduce următoarele beneficii:

  • Întărirea musculară la nivelul abdomenului, şoldurilor, spatelui, pentru susţinerea greutăţii tale şi a copilului tău;
  • Întreţinerea muşchilor pelvieni pentru susţinerea eficientă a greutăţii copilului şi pentru evitarea problemelor legate de incontinenţă;
  • Picioare puternice pentru a te ajuta în susţinerea greutăţii bebeluşului pe măsură ce creşte;
  • Fitness cardiovascular pentru a te ajuta să pompezi oxigen pentru doi, şi care îţi va fi de ajutor în timpul travaliului;
  • Întărirea musculară la nivelul braţelor şi a părţii superioare a corpului îţi va permite să îndeplineşti cu o mai mare uşurinţă sarcinile necesare de mamă (copil, cărucior, jucării, geantă de mână – uneori, toate în acelaşi timp);
  • Întărirea musculară la nivelul superior al spatelui te va ajuta la transportul greutăţilor, inclusiv a greutăţii copilului în continuă dezvoltare şi a sânilor măriţi;
  • Antrenarea flexibilităţii îţi va menţine corpul mobil pe parcursul întregii sarcini.

Exerciţiile de meditaţie te vor ajuta în reducerea anxietăţii, a stresului şi în gestionarea stărilor fluctuante.

În general, starea activă te va ajuta să te simţi puternică, fericită şi sănătoasă pe tot parcursul sarcinii. Felul în care vei atinge aceste obiective depinde de ceea ce simţi tu că este bine pentru tine.

Întărirea superioară a corpului poate fi atinsă printr-un program specific la sala de gimnastică sau un printr-un program de exerciţii care pot fi practicate la domiciliu. Exerciţiul cardiovascular ar putea însemna o plimbare prin parc sau un program în propriul ritm pe o bicicletă staţionară cardio.

Este întotdeauna o idee bună să găseşti un profesionist care să te înţeleagă şi să îţi personalizeze programul pentru atingerea acestor obiective ale sarcinii într-un mod plăcut, corespunzător ţie.

Înţelegând mai bine ce îţi doreşti să obţii cu adevărat şi modul în care exerciţiile fizice vor îmbunătăţi atât sarcina, cât şi sănătatea ta şi a copilului tău, îţi va fi mult mai uşor să găseşti motivaţia spre o cale de a rămâne activă pe tot parcursul frumos al sarcinii tale.

Sursa: FoodMatters.tv

Traducere și editare pentru eRomâniaTa.ro: Silviu Stănculeţ

Abonează-te la Newsletter-ul eRomâniaTa.ro pentru a primi cele mai noi și apreciate articole direct în căsuța ta de e-mail!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here