Grăsimea care te ajută să slăbești!

0
1848
Grăsimea care te ajută să slăbești

Dr. Hyman, director al Centrului Clinic de Medicină Funcțională din Cleveland, fondator și director medical al UltraWellness Center, președintele consiliului de administrație al Institutului de Medicină Functională, și de 10 ori cel mai bine vândut autor conform New York Times, aduce lumină asupra unor subiecte care macină gândurile și sănătatea multor oameni, și anume consumul de grăsimi, importanța lor pentru organism și scăderea în greutate:

MCT provine de la medium-chain triglycerides – trigliceride cu lanț mediu. Ele sunt un tip de acid gras, derivat din uleiul de nucă de cocos. Gândiți-vă la uleiul MCT ca fiind un super combustibil pentru celule, deoarece stimulează arderea grăsimilor și crește claritatea mentală.

MCT poate ajuta, de asemenea, la pierderea în greutate, deoarece este ars și metabolizat rapid. Acesta este absorbit direct din intestin în ficat și nu este acumulat sub formă de grăsime, ci mai degrabă ajunge să fie ars rapid și transformat în energie.

Pentru mulți pacienți, MCT devine acel mic imbold care îi ajută să slăbească ultimele 5 – 10 kg nedorite, care pur și simplu nu se dau pierdute.

Într-un studiu publicat in Jurnalul de Obezitate și de Cercetare în 2013, oamenii de știință de la Universitatea McGill au efectuat un studiu aleatoriu pentru a compara efectele pe care le au trigliceridele cu lanț mediu (cum ar fi acidul caprilic și acidul lauric) și trigliceridele cu catenă lungă (cum ar fi uleiul de măsline) asupra depozitării grăsimii corporale, consumului de energie, controlului apetitului, urmărind și alte aspecte ce privesc pierderea în greutate la bărbații supraponderali.

Cercetatorii le-au prescris acestor bărbați diete diferite timp de 28 de zile. Ei au inversat dietele între ele după o perioadă scurtă de timp, astfel încât să poată observa diferențele la aceiași pacienți.

Un grup a consumat o dieta bogată în ulei de nucă de cocos, cu un conținut ridicat de trigliceride cu lanț mediu. Celălalt grup a consumat o dietă bogată în trigliceride cu catenă lungă.

Cercetatorii au descoperit că bărbații care au consumat ulei de nucă de cocos au pierdut mai mult în greutate, fiind mai eficienți în consumarea energiei și în arderea grăsimilor.

Uleiul de nucă de cocos, de fapt le-a accelerat metabolismul, reducându-le apetitul și permițându-le să elimine mai multă grăsime din zona abdominală, în comparație cu bărbații care au consumat o dietă bogată în ulei de măsline.

Uleiurile MCT sunt o formă unică de grăsimi saturate cu proprietăți antioxidante și anti-microbiene foarte puternice, care susțin sistemul imunitar. Ele oferă, de asemenea, beneficii anti-fungice, anti-bacteriene, și chiar anti-virale.

Uleiurile MCT ard grăsimile

Să comparăm uleiurile MCT cu acizii grași Omega 6.

Acizii grași Omega 6 se găsesc în semințe, fasole, sau uleiuri din cereale (care includ porumbul, soia, uleiul de floarea-soarelui și de rapiță).

Odată ingerate, aceste uleiuri sunt transportate către sistemul limfatic și nu în sânge, ceea ce înseamnă că ele vor fi absorbite de către țesuturile grase.

Uleiurile de tip MCT, pe de altă parte, sunt absorbite direct în sânge și stimulează metabolismul, ard mai multe calorii și grăsimi, și reduc acumularea de grăsimi, reducând în același timp și apetitul.

De aceea considerăm că aceste grăsimi sunt un super combustibil pentru celule.

De fapt, studiile arată că uleiurile MCT ajută la arderea aproximativ a 460 de calorii, în plus, pe zi, pentru bărbați și aproximativ 190 de calorii, în plus, pe zi, pentru femei.

De asemenea, uleiurile MCT au un impact benefic asupra hormonilor, inclusiv hormonii răspunzători de controlul apetitului, care ajută la dobândirea mai ușoară a stării de sațietate.

Ele pot îmbunătăți, de asemenea, profilul colesterolului. Într-un studiu, consumul de uleiuri MCT a contribuit la reducerea țesutului adipos din organism și a trigliceridelor, mai mult decât uleiurile vegetale omega 6.

După opt săptămâni, experimentul a arătat faptul că cei care au consumat ulei MCT au pierdut mai mult în greutate, grăsime corporală și grăsime subcutanată, toate în timp ce s-a evidențiat o scădere de 15 la sută a trigliceridelor și LDL (colesterol rău).

Toate aceste avantaje au avut loc în ciuda faptului că uleiurile MCT sunt grăsimi saturate.

Nu a existat nici o diferență în exercițiile zilnice sau consumul de calorii totale de proteine, grăsimi sau carbohidrați, pe zi. Nu a existat nici o restricție de calorii, cu toate acestea subiecții au pierdut mai mult în greutate.

Se dovedește astfel că nu este vorba de caloriile din produsele alimentare, ci este vorba despre informația din acestea!

Cercetatorii au atribuit acest rezultat stimulării metabolismului și a arderii grăsimilor, care survin odată cu consumul de uleiuri MCT.

Iubesc uleiul de nucă de cocos, deoarece oferă cea mai bună sursă naturală de uleiuri MCT pentru stimularea metabolismului, taie foamea, micșorează trigliceridele, reduce acumularea de grăsime, și chiar îmbunătățește performanțele atletice.

Și mai presus de toate aceste beneficii, uleiurile MCT constituie un excelent combustibil pentru creier și celulele întregului organism.

Mulți oameni ezită folosirea uleiului de nucă de cocos, sau a altor uleiuri MCT, datorită faptului că sunt foarte bogate în grăsimi saturate. Un principiu foarte mediatizat în ultimii zeci de ani.

Este necesar să fie cunoscut adevărul că există o mare diferență între grăsimile saturate de calitate superioară găsite în uleiurile de nucă de cocos (MCT), în comparație cu ceea ce s-ar putea găsi într-un cheeseburger de fast-food.

Recentele ghiduri dietetice oficiale din SUA au eliminat în cele din urmă orice apel pentru scăderea colesterolului și a grăsimilor din dietă. În urma cercetărilor repetate, pur și simplu nu s-a găsit nicio legătură între consumul de grăsimi și problemele de inimă.

Nu mai există nicio limită și nici un total al consumului de grăsimi sau colesterol recomandat – o inversare completă a recomandării oficiale de acum 35 de ani!

Grăsimea este una dintre principalele cărămizi de construcție ale corpului, dar timp de zeci de ani a fost dușmănită pe nedrept.

În schimb, am urmat o dietă saracă în grasimi, în conformitate cu ghidurile dietetice, care a devenit o dietă bogată în zahăr rafinat și carbohidrați rafinați, fapt care a contribuit la o epidemie de diabet tip 2, boli de inimă, rezistență la insulină, obezitate, precum și multe alte probleme grave de sănătate.

“Decât să condamnăm grăsimea, mai degrabă am restricționa consumul de zahăr și de carbohidrați care se descompun în zahăr, și am reduce consumul grăsimilor inflamatorii Omega 6.

În schimb, avem nevoie mai mult de grăsimi Omega 3 și MCT, cum ar fi uleiul de nucă de cocos, care vă poate ajuta să pierdeți în greutate și să deveniți sănătoși și plini de energie. Calitatea contează aici, nu cantitatea.

Eu folosesc ulei MCT în fiecare zi. Îl folosesc în fiecare dimineață pentru a-mi accelera metabolismul și pentru a mă ajuta să-mi păstrez mintea ageră și concentrată.

De asemenea, mă menține pe deplin satisfăcut și în stare de sațietate mai mult timp, așa că nu simt nevoia de gustări între mese”, precizează Dr. Hyman, director al Centrului Clinic de Medicină Funcțională din Cleveland.

Dr. Hyman prezintă și câteva moduri în care putem introduce uleiurile MCT și alte grăsimi sănătoase în dieta noastră, un subiect principal în cartea sa Eat Fat, Get Thin (Mănânci gras și slăbești):

1.    Adăugați ulei MCT la dressing-ul pentru salată.
2.    Adăugați-l ca ingredient în smoothie-ul de dimineață.
3.    Bucurați-vă de gustul și cremozitatea lui în cafea.
4.    De asemenea, puteți să folosiți uleiul MCT ca pe un supliment alimentar, administrat cu lingura.
5.    Puteți să-l folosiți și ca bază pentru marinarea peștelui.

Notă

Dr. Hyman este, de asemenea, editor medical la The Huffington Post, și a fost un colaborator medical frecvent la mai multe emisiuni de televiziune, inclusiv CBS This Morning, Today Show, Good Morning America, CNN, The View, Katie și Dr. Oz Show.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here